برچسب ها: دانلود، حضرت مهدی، امام مهدی، امام دوازده، امام12، مهدی موعود، منجی، انقلاب، انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی ایران، جمهوری، جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران، پیوند انقلاب و ظهور، پیوند، انقلاب، انقلاب جهانی، הורד ، אימאם המהדי ، אימאם המהדי ، אימאמים ، השתלה ، מהפכה، מהפכה עולמית ، עולם מהפכני 12 מהדי، מושיע ، מהפכה، מהפכה אסלאמית ، מהפכה אסלאמית באיראן، רפובליקה ، ، ، מהפכה אסלאמית רפובליקה אסלאמית רפובליקה של איראן להשתלותוהופעת אימאם ، ダウンロード。イマームマハディ。イマームマハディ。イマーム。イマーム12 。マハディ。救い主。革命。イスラム革命。イランでイスラム革命。共和国イスラム共和国。イラン·イスラム共和国。移植革命と出現。移植。革命。グローバル革命。革命世界イマームマハディ。، אימאם המהדי ، ، Download ، Danlvdklyp ، Crest، Taj bondage ، Clips Crown servants، Clips ، Hazrat Zahra ، Imam Ali ، Rayfyvrayfy pour، Imam ، BMSU ، Mahdi ، Savior ، Savior Messiah، انقلاب جهانی حضرت مهدی، Download ، Danlvdklyp، تحميل، الإمام المهدي الإمام المهدي ، الأئمة ، الإمام 12 ، المهدي ، المخلص ، الثورة ، الثورة الإسلامية ، الثورة الإسلامية في إيران ، الجمهورية، الجمهورية الاسلامية ، جمهورية إيران الإسلامية ، ثورة الزرع و ظهور ، الزرع، الثورة ، الثورة العالمية ، العالمية الثوري الإمام المهدي ، ، Crest، Taj bondage ، Clips Crown servants، Clips ، Hazrat Zahra ، Imam Ali ، Rayfyvrayfy pour، Imam ، BMSU ، Mahdi ، Savior ، Savior MessiahDownload ، Danlvdklyp ، Crest، Taj bondage ، Clips Crown servants، Clips ، Hazrat Zahra ، Imam Ali ، Rayfyvrayfy pour، Imam ، BMSU ، Mahdi ، Savior ، Savior Messiah،
کیفیت پیوند میان انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)
مقدمه: مسئله ظهور منجی و قیام در راه خدا برای گسترش عدل در مکتب فکری شیعه از آن جهت که بسط عملی و عینیت توحید است همواره مهمترین اصل اعتقادی بوده است که حتی رکن رکین ولایت ، بخشی از آن محسوب میگردد.این معرفت ناب که در لسان قرآن و روایات و عرفای کامل به "حکومت الله" مشهور است واجد شرایط و اجزاء مختلفی است که از درک بسیاری از مردمان اعصار مختلف دور و بلکه پوشیده گشته تا سرالاسرار عالم برای خاصان باقی بماند و هر که در این بزم مقربتر و جان برکف تر است در آن کهف ، ایمن و ثابت دل و راسخ قدم بماند تا اراده الهی در ساعت مقرر فعلیت یابد.
امام خمینی سلام الله علیه همچون سلمان فارسی بنابر مشیت الهی تطهیر گشت و به اهل بیت اشرف ما سوی الله پیوست تا با ورود به مرز عصمت و ولایت و خلافت ، افسانه وار بودن کامل شدن انسان و ممسوس در ولایت کلیّه شدن را در هم بشکند ؛ آن عارف صمدانی در سیر علمی و عملی خویش تطابق عینی و کامل معارف بر فقه و تاثیر فقه بر اخلاقیات را به اثبات رساند و این تابلوی درخشان را در برابر همه دیدگان بر افراشت که سایه و اثر حقیقت محمدیه در عالم ماده از یکسو عینیت "حقیقت"و "طریقت" و "شریعت" است و از سوی دیگر ماحصل وحی جز اتمام و اکمال مکارم اخلاق نیست .
اگرچه شناخت شخصیت الهی امام راحل جز از شخصیتی چون او ساخته نیست اما دقت در یکی از زوایای ناشناخته حقیقت وجودی آن عارف کامل نه یک جام بلکه دریایی از معارف ناب را به رهرو راستین طریق آل الله می نوشاند چه اینکه او در عین اتصال کامل به خاندان عصمت ، در عصر ما و در برابر دیدگان ما زیست تا تفسیر حقیقی آیه شریفه " وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَکَ مِنَ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ إِنَّهُمْ لَیَأْکُلُونَ الطَّعامَ وَ یَمْشُونَ فِی الْأَسْواقِ وَ جَعَلْنا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَهً أَ تَصْبِرُونَ وَ کانَ رَبُّکَ بَصیراً (الفرقان ۲۰) " عینیت خارجی یابد .
آن زاویه ناشناخته از یک جهت بیانگر یکی از مبانی متعالی عرفان شیعه و از جهتی دیگر بزرگترین بشارت بر شروع نهضت جهانی قائم آل محمد صلی الله علیهم اجمعین است . در مبانی معرفتی ما تطابق تشریع و تکوین و عینیت تصرفات تکوینی با تشریع قوانین برای شارع مقدس ، از بدیهیات و بلکه لوازم اعتقادی است بدین معنا که تمامی دستورات اسلامی هماهنگ با نظام تکوین وضع گردیده و سیر رو به کمال هستی که به سمت مبداء خویش در جریان است در ظهور کامل دین و جهانگیر شدن اسلام تجلی می یابد و در این بین شارع مقدس تجلی تام همه صفات الهی و فعلیت بخش اراده او در عالم امکان است و این نه در حد یک کلمه مجمل بلکه یک حقیقت بسط یافته در طول تاریخ بشریت از آدم تا خاتم و از شروع اسلام تا قیامت کبراست .
نگاهی به روایات و آیه های قرآن:
روایاتی که ایرانیان و پیرامون آیاتی که تفسیر به ایرانیان شده وارد شده است تحت نه عنوان گرفته شده است:
۱-طرفداران سلمان فارسی ۲- اهل مشرق زمین ۳- اهل خراسان ۴- یاران درفش های سیاه ۵- فارسیان ۶- سرخ رویان ۷- فرزندان سرخ رویان ۸- اهل قم ۹- اهل طالقان که همگی این القاب به ایرانیان گفته می شده است.
خداوند متعال میفرماید: و ان تتولوا یستبدل قوما غیرکم
در تفسیر این آیه میخوانیم:با اینکه شما فرا خوانده میشوید تا در راه خدا انفاق کنید برخی از شما در انفاق بخل می ورزد و کسی که بخل می کند و خداوند بی نیاز است و شما نیازمندید و اگر روگردان شوید خداوند گروهی را غیر از شما جایگزینتان می نماید و آنان نسل شما نیستند(۱)
صاحب کشاف نقل میکند که از پیامبر درباره ی کلمه قوم که در آیه شریفه آمده چیست؟سلمان فارسی نزدیک پیامبر(ص) نشسته بود آن حضرت با دست مبارک خود به ران پای سلمان زد و فرمود:
((به خدایی که جان من در دست قدرت اوست اگر ایمان به کهکشانها بستگی داشته باشد مردانی از فارس بدان دست می یابند))(۲)
به نقل از صاحب مجمع البیان از امام باقر(ع)روایت شده که فرمودند: ای اعراب اگر روی بگردانید خداوند گروه دیگری را جایگزین شما میگرداند.
و صاحب المیزان آورده که درالمنثور روایتی را از عبدالرزاق و عبدین حمید و ترمذی و ابن حریر و ابن ابی حاتم وطبرانی در کتاب اوسط و بیهقی در کتاب دلایل از ابوهریره نقل کرده است که وی گفت:پیامبر(ص) این آیه را ((و ان تتولوا یستبدل قوما غیرکم ثم لا یکونوا امثالکم))قرائت فرمود.عرض کردند:
این ها چه کسانی هستند که اگر ما روی گردان شویم جایگزین ما میشوند؟پیامبر(ص)با دست خود به شانه سلمان زد و سپس فرمود:
او و طرفداران او.به خدایی که جانم در دست قدرت اوست اگر ایمان بستگی به کهکشانها داشته باشد مردانی از فارس بدان دست می یابند.
مانند این روایات به طرق دیگری از ابوهریره و از ابن مردوده از جابر ابن عبدالله نقل شده است.
روایات بعدی که در تفسیر نورالثقلین آمده است دلالت دارد که این جایگزینی در زمان بنی امیه حاصل شده است چون زمانی که عربها متوجه مراکز و مناصب و مال اندوزی بودند ایرانیان به کسب علوم انسانی روی آورده و از آنان سبقت گرفته اند.از امام صادق نقل شده که فرمودند:قد والله ابدل خیرا منهم الموالی.((سوگند بخدایی که بهتر از آن را جایگزین فرمود.))
از این آیات و احادیث و بسیاری از احادیث دیگر این چنین معلوم میشود که ایرانیان در آینده وظیفه ی سنگینی بر دوش خواهند کشید و آن چیزی نیست جز زمینه سازی حکومت امام زمان(عج) که در همه احادیث از جمله حدیث زیر از ایرانیان به عنوان مردم مشرق زمین و زمینه سازان حکومت امام مهدی(عج) یاد شده است.
قدیمی ترین منابع حدیث اهل سنت که این روایت یا بخشی از آن را نقل کرده اند عبارت اند از:ابن ماجه در سنن خود ج ۲ ص ۵۱۸و۲۶۹و حاکم در مستدرک ج۴ ص۴۶۴و ۵۵۳و ابن حماد در نسخه خطی خود(قتن)ص۸۴و۸۵ و ابن ابی شیبه در مصنف خود ج۱۵ ص ۲۳۵ و دارمی در سنن خود ص ۹۳و متاخرترین آنها این روایت را نقل کرده اند.
از عبد الله ابن مسعود نقل شده است که گفت:حضور پیامبر رسیدیم.پیامبر فرمودند:بزودی بعد از من اهل بیتم در شهرها و سرزمین ها آواره خواهند شد تا اینکه درفش هایی سیاه از مشرق زمین به اهتزاز در آید که حق را می طلبند.اما حقوقشان را ادا نمیکنند.آنان دست از حق بر نمیدارند اما اجابت نمیشوند دیگر بار درخواست میکنند.به آنها اعتنا نمی کنند در این صورت دست به مبارزه زده و به پیروزی می رسند.هرگاه کسی از شما یا ذریه شما آن زمان را درک کرد باید به پیشوای اهل بیت من بپیوندد اگر چه با دشواری بر روی برف سینه خیز برود.آنها درفش های هدایت اند که آن را به دست مردی از اهل بیت من می سپارند که نام وی مانند نام من است و نام پدرش نام پدرم می باشد.او مالک زمین گردد وآن را پر از عدل داد کند آنگونه که از جور و ستم پر شده است.
و روایات و احادیث و آیه های قرآن از جمله آیه ۵۴سوره مائده میتوان اشاره کردو انشالله خداوند بر ما منت گذارد و ما را لایق آنچه در قرآن خود آورده بداند تا در کنار امام زمان(عج)بتوانیم حکومت اسلامی محمدی بر پا کنیم و قوم نشان شده ای که قرآن از آن به نیکی یاد میکند باشیمو انشالله ظهور قائم ال محمد نزدیک است.
منابع:
۱- سوره محمد آیه ۳۸
۲- المیزان ج۱۸ ص ۲۵۰
۳- سوره مائده آیه۵۴
کاری از وزارت علوم و تحقیقات مجازی!
نظرات شما عزیزان: